lördag 27 augusti 2011

klassiska fighter på scenen.

Händelsen utspelar sig nån gång i slutet på 90-talet. Vi befinner oss på den gamla indie klubben Kompaniet i Göteborg och vi är precis på väg upp på scenen för att köra ett extranummer. Jag är keyboardist i de måttligt kända indiebandet Waterbug. På vägen upp på scenen ropar en kille från publiken:
-Fan va ful du e!
Jag har en monster mask på mig så jag är förmodligen rätt så ful. Vi i bandet har precis pratat om killen inne i logen. Han har varit allmänt störig under större delen av konserten. Någon i bandet säger:
-Han borde ha en smäll  på käften! ......precis innan vi går upp på scenen.
Jag går fram till killen som står lutad mot scenkanten längst fram i publiken och slår till........

Det är den enda gången i hela mitt liv som jag slagit någon...


Sid Vicios nitar en i publiken med basen. En tidig klassiker.


Henry Rollins var också duktig på att slåss.


Angus Young kör den mer vuxna stilen och nyper killen i näsan.


Paul Stanley kör den riktigt vuxna stilen och talar killen till rätta.


Kurt Cobain crowdsurfar så våldsamt att han drar igång en fight.


Axl Rose gör allt på en gång -  En riktig klassiker.
"Well, thanks to the lame-ass security, I'm going home!"


Billy Joe tar saken i egna händer.


Låt oss avsluta med samma band som vi började med: Sex Pistols.
Johnny Rotten blir förbannad när en i publiken kastar flaskor på bandet.
Exakt samma sak hände när jag såg bandet på Roskilde 1996...

2 kommentarer:

  1. Det trodde jag aldrig om dig Peter! Men skit ska skit ha!

    SvaraRadera
  2. Jag kände killen och han förtjänade den ;)

    SvaraRadera