fredag 15 april 2011

Carola - Främling (En fredag-party-starter)


Varför inte börja fredagen med lite musik från Carola eller................... Nej!















Jag gillar inte Carola.
Men hennes första platta "Främling" från 1983 var en klassiker.












Eller första och första...... 
alla mins väl hennes allra första LP "Standby with Carola Häggkvist" som släpptes på de gamla legendariska punkskivbolaget Rosa Honung Records.


Carolas album "Främling" var riktigt bra. Fast i mina ögon är det en ren cover skiva. Plattan är fylld av låtar som andra artister har gjort tidigare och bättre. Lyssna själv så får du höra:

Tony Basil  "Mickey"
Umberto Tozzi "Gloria"
The Eight Group "A Little Tenderness"

Vi avslutar detta korta inlägg med att Carola sjunger "Främling" på Holländska!
Eller "Je ogen hebbe geen geheimen" som den heter då.

1 kommentar:

  1. Carola va' som bäst när hon va' under Berts befäl.

    Hon har en fantastisk röst i rätt sammanhang. Men den kan lätt bli för mycket.

    P.S.
    Då jag heter Tommy i förnamn fick jag OFTA höra tjejer sjunga "Tommy Tycker Om Mig" på skolgården. Då var man måttligt road av det.

    SvaraRadera