fredag 29 april 2011

När Boman står för dörren....

Jag står i köket och gör fredags middag till familjen när någon plötsligt ropar från hallen. Först tror jag att det är någon av grannarna men det visar sig vara min gode vän Boman. Boman (eller Gomman som min dotter kallar honom) är trummins i mitt käraste Syster Ingrid. Han ville låna replokalsnyckeln för att kunna slå av sig lite grann. Ni vet när trummisar inte har spelat på ett par dagar så klättrar de på väggarna.....
Han stannade en lite stund och höll mig sällskap i köket. Vi talades vid när plötsligt Bomans mobil ringer. Det var ingen mindre än Per, basisten i Syster Ingrid. De talades vid en stund och de bestämde sedan att träffas nästa vecka för att lägga grunden till de sista låtarna till våran skiva.
Jag blir så glad!!!!
Nu gäller de bara att få igång våran gitarrist Olof också. Olof befinner sig mitt i ett husbygge och har haft svårt att komma ifrån detta. Vi stöttar honom naturligtvis till 100 % i detta bygge, men vi vet ju att han älskar att lägga feta riff i Syster Ingrids punklåtar också......

Boman får ett viktigt telefonsamtal.

1 kommentar:

  1. Haha! När Boman står för dörren är en underbar blogg-rubrik. Boman står även för dörren hemma hos oss i bland, alltid en lika trevlig begivenhet!

    SvaraRadera