måndag 25 april 2011

The Moniker live på Torps Köpcentrum i Uddevalla.


I dag åkte jag och min dotter till Torps Köpcentrum i Uddevalla för att titta på The Monikereller Daniel Karlsson som han egentligen heter. Han körde en akustisk live spelning inne på köpcentret. Vi stod och knödde bland mammor och barn för att se den melodifestival kända sångaren. Om ett par veckor släpper han sin skiva och han körde en sång från den plattan. Fast det var självklart hans hit "Oh my God" , som slutade på en tredjeplats i melodifestivalen, som drog mest applåder. Jag måste säga att den akustiska versionen som han framförde på Torp var mycket bättre än originalet.




Mikrofonen på min iPhone brukar dista ljudet något när man spelar in från konserter. Men här har vi i alla fall en filmsnutt av hiten "Oh my God". Jag ber om ursäkt för att kameran skakar så, men jag bar på min treåriga dotter samtidigt som jag försökte filma......



Jag passade även på att shoppa loss lite när jag ändå var på Torp. En jacka, en kofta, en mössa och ett par byxor blev de till slut. Jag provade ett par rosa jeans på Carlings (Just like Lasse Kronér). Jag tyckte dock att modellen var något för tight för min smak. Köpte i stället ett par ljusblå byxor som matchar skalet på min iPhone. De hade de lite mer klassiska Cheap Monday hänget. Vilket får mig att tänka på en gammal textrad med Syster Ingrid:

Cheap Monday-röv och lagom långa
dyra var dom inte
så jag tänkte att dom där ska jag ha

2 kommentarer:

  1. Men vafför lägger du upp ett foto där du "posar" i RÖDA braxer? Jag vill ju se de BLÅ! ;-)

    SvaraRadera
  2. En annan dag!
    Jag lovar..........

    SvaraRadera