tisdag 5 april 2011

Nasse Pom.


Min dotter har massa sköna uttryck för olika saker. Förra året skrev jag i ett inlägg om hur hon ropade:
 -Pappa, Dut Dut Duuuut! i baksätet i bilen när hon fått dille på Strauss gamla klassiker "Also Sprach Zarathustra". Jag råkade ha den i början på en CD-skiva och hon fattade direkt tycke för detta klassiska mästerverk.
De senaste veckorna har hon sprungit runt och ropat:
 -Nasse Pom! i tid och otid. Vi visste inte först vad hon menade. Först trodde vi att hon kanske syftade på Nalle Puh. Typ som en blandning av Nasse och Tiddelipom. Vi har inte läst Nalle Puh hemma vad jag kan minnas men det var de enda vi kunde komma på.
Häromdagen fick hon Melodifestivalen 2011 på CD. Vi lyssnade på skivan och när vi lyssnade på inledningen på Eric Saades låt "Popular" .......


Stop, don't say that it's impossible 
'Cause I know it's possible
........ropade hon glatt: Nasse Pom!
Okej! Nu fattar jag..........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar