torsdag 28 april 2011

Sprang för första gången på åtta månader.......... En mil.

Jag passade på att springa några varv på elljusspåret igår när det var så fint väder. Jag har inte sprungit sedan den 30 Augusti förra året! För de har jag dokumenterat här. Slingan är 2 km lång så jag tänkte att om jag börjar med ett varv så får jag se hur många jag orkar. Efter två varv var hade jag fortfarande mycket ork kvar så jag tog ett varv till. De slutade med hela fem varv vilket innebär 1 mil! Jag var inte speciellt trött, fast de gick inte så fort heller ska jag erkänna. Jag tänker inte tala om vilken tid jag hade. Men för två år sen när jag sprang som mest sprang jag exakt samma slinga 15 minuter snabbare! Fast de bör påpekas att jag var 10 kg lättare då också. Jag känner mig i alla fall grymt nöjd över att ha klarat milen efter ett så långt uppehåll.



Så här såg jag ut när jag
sprang Göteborgsvarvet 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar