tisdag 10 januari 2012

David Sandström & Co - Jesus etc

När jag ändå är igång och snackar om David Sandström så måste jag visa den här fantastiska låten. En tolkning av Wilcos låt "Jesus, etc" (tydligen ska Håkan Juvholt ha citerat en textrad ur den här låten under ett sommartal!). En underbar tolkning på svenska med Lovisa Nyström på sång. Magiskt!



Jesus var lugn 
Jag kan trösta dig älskling 
Vi sätter ihop vad helst du vill 
Jag kommer va här 
Du hade rätt om dina stjärnor 
Var och en är en solnedgång 
Höghusen skalv 
darrande röster bär en trist melodi 
Stämd i moll, 
spänd för din hud 
en längtande lov vänder din bana igen 
Var lugn Jag kan trösta dig älskling 
vi sätter oss ner när helst du vill 
Jag kommer va här 
Du hade rätt om dina stjärnor 
Var och en är en solnedgång 
Höghusen skalv 
darrande röster bär en trist melodi 
Stämd i moll, 
spänd för din hud 
En längtande lov vänder din bana igen 
Hesa röster 
Höghusen skrapar emot det, 
din stämma ryker 
En till cigarett är allt du ska få 
Vänder din bana igen 
All vår ömhet 
All vår längtan 
Våra band är allt vi har 
All vår kärlek 
Den är alla guds pengar 
Vi är alla en enda brinnande sol 
Höghusen skalv 
darrande röster bär en trist melodi 
Stämd i moll, 
spänd för din hud en längtande lov, 
vänder din bana igen. 
spänd för din hud en längtande lov, 
vänder din bana igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar