söndag 8 januari 2012

Stöd Daniel Gilbert!



Hela Sveriges musik elit är snart involverade i de här, så jag känner att jag måste dra mitt strå till stacken!
Artisten Hurricane-Gilbert har hamnat i rejäl knipa. Killen håller på att spela in sin uppföljare till "New African Sports, Soul Café Club No #1" men det har uppstått ett litet problem på vägen. Pengarna till inspelningen har tagit slut! Daniel har spelat in sju låtar men har tre stycken kvar.
Men det är nu som du och jag kommer in i bilden. vi kan nämligen stötta Daniel genom att köpa andelar i den kommande skivan. Gå in på sidan Sell a band och ge lite av dina pengar till Daniel Gilberts skivinspelning. Du kan även lyssna på några av de nya låtarna där.


Så här skriver Daniel med egna ord:
Nåväl, jag heter Daniel Gilbert och ända sen min gamle far slog in mitt musikaliska pannben med Oscar Peterson Trio har jag trott på, och förstått att musik i alla dess olika former berör och påverkar de flesta människor (åtminstone de med en själ). Då det var det tillsynes enklaste sättet att kommunicera med folk, började jag ganska tidigt att spela musik i olika former och med olika lyckat resultat. Broder Daniel blev mitt högstadium. Gymnasiet tillbringade jag på många olika skolor, Fiesta, The Junior ochAugustifamiljen m.fl. Universitetsutbildningen hette Håkan Hellström och heter så fortfarande. Att jag nu ”startar eget” eller vad fan man nu skall kalla det kom väl sig från början av en slump. Att tid och möjlighet uppenbarade sig, jag insåg väl någonstans på vägen att jag sumpat de flesta andra chanser på ett vettigt jobb eller ett normalt liv. Jag sprang på min vän Per Stålberg och vi beslutade oss för några månader sen att försöka oss på ett samarbete.

3 kommentarer:

  1. Det går även utmärkt att stödja punkbandet Syster Ingrid finansiellt. Vi är i slutskedet av vår albumdebut och tänker slå stort. Men det kostar pengar tyvärr!

    Ge mig er mailadress så skickar jag kontouppgifter. Ingen gåva är för liten. Tack på förhand för ert stöd!

    /Boman

    SvaraRadera