torsdag 12 januari 2012

Thomas Holm

Jag har upptäckt flera gamla danska synth artister på Spotify den här veckan. Thomas Holm har jag lyssnat på i ett par år. För två år sen släppte han skivan "Middelklassehelt". Den finns tyvärr inte på Spotify, men flera av hans singlar har precis blivit tillgängliga där!





Jag skulle vilja kalla Thomas Holm för den danska motsvarigheten till Peter Sjöholm... Faktiskt! Han gör enkla raka synthpop låtar och någonstans, om man lyssnar noga på texten, så döljer det sig något djupt i musiken. Samtidigt förser Thomas sina låtar med mycket humor och ironi.... precis som Peter Sjöholm.
Min absoluta favorit är "Selvmord på dansegulvet", en av Danmarks bästa synthlåtar!

Jag blir glad av Thomas Holms musikvideos...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar