torsdag 26 januari 2012

Last Days of April - Mixat av Monster & Maskiner

Jag fastnade för den svenska popgruppen Last Days of April när jag kom över ett promo exemplar av skivan "Ascend to the starts" för många år sen. Skön gitarrpop producerad av Pelle Gunnerfeldt (Gitarrist i Fireside). Jag har läst på Twitter att gruppen snart är klara med sin nya skiva. Jag har kollat förbi på Spotify ett par gånger den sista tiden, för att kolla om det har dykt upp något nytt. Det hade de inte.... men jag hittade istället denna sköna remix EP från 2008:


Jag gillar den här typen av produktion! När en musikgrupp mixar en helt annan grupp. Och inte bara en låt utan en hel EP! extra kul blir det när två band med olika musikgenrer möts. Som i de här fallet där Monster & Maskiners dataspelsaktiga bitpop lägger ljudmattor på Last Days of Aprils härliga indiepop melodier.

Det påminner mig om denna EP som Nåid släppte för några år sen.
The Cardigans Remixed by Nåid "Gran Turismo Overdrive"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar