söndag 29 april 2012

Du är det bästa som hänt - som en skiva med Kent!

Kent har precis släppt sin nya skiva.....
De har haft sin omtalade presskonferens, 
och deras egna vinmärke kommer snart varenda 
indiepopare att sitta och pimpla i parken. 
Kort och gott - de har gjort de igen. 
Skönt, så nu kan vardagen gå vidare igen!
Jag gillar Kent! Fast inte mer eller mindre.
De är ett bra svenskt popband som har
kommit på hur man marknadsför sig...




Jag har gått och trallat på The Inanes låt "Som en skiva med Kent" de sista dagarna. Kanske en av de bästa hyllningslåtarna till bandet... Genom ett samtal med en pappa i badhuset igår fick jag en länk mailad till mig med låten på Soundcloud idag (det är så en riktig Poppappa arbetar). Tyvärr är bara början av låten med, men jag hoppas att låten snart ska dyka upp i sin helhet.




Föddes i en kärnfamilj i ett folkhem i ett sjuttiotal
Växte upp med mobbing och ångest i ett åttiotal
Blev till man men kände mej banal i ett nittiotal
men så träffade jag dej och då förändrades allt så totalt

Du är det bästa som hänt
Som en skiva med Kent
Du är från himlen sänt
Som en skiva med Kent

Jag minns vi blev tillsammans och du var mitt val
Vi levde ihop under en lång tid utan några krav
Till slut blev allt ohållbart och fylldes med kval
men så lämnade du mej och då förändrades allt så totalt

Du var det bästa som hänt
som en skiva med Kent
Du var från himlen sänt
som en skiva med Kent

Nu lever jag ensam i ett eget boende i ett tjugotal
I en kylig stad i ett kyligt land i ett kyligt tjugotal
Vill ha en förändring men har inget val i ett tjugotal
men så träffade jag dej och då förändrades allt så totalt

Du är det bästa som hänt
som en skiva med Kent
Du är från himlen sänt
som en skiva med Kent

Du är det bästa som hänt
som en skiva med Kent
Du är från himlen sänt
som en skiva med Kent

4 kommentarer:

  1. Hej
    De som är intresserade antar prenumenerar via länken på den här sidan. Du behöver väl inte spamma synth.nu varje gång du bloggar?
    Mvh

    SvaraRadera
  2. Svaret är självklart NEJ.
    Jag BEHÖVER inte spamma synth.nu varje gång jag bloggar.
    Om sanningen ska fram så spammar jag inte synth.nu varje gång... Men de gånger som jag hittat någon härlig synthlåt, vilket händer väldigt ofta, så brukar jag länka den till synth.nu, synthklubben, synthmingel och några andra synthsidor på facebook.
    Varför? Därför att jag har inbillat mig att andra synthare, precis som jag, tycker att det är roligt att få ta del av ny bra musik. Jag är medveten om att jag gör det lite för ofta ;)

    Precis som ni antyder så kan man faktiskt prenumerera på min blogg om man är intresserad. Jag vet inte alls vem ni är som skriver till mig, men eftersom jag antar att ni på något sätt har med synth.nu att göra, så tar jag ert meddelande på största allvar. Jag har absolut inga problem med att sluta spamma synth.nu!

    Avslutningsvis måste jag bara tacka synth.nu för att ni sprider så mycket bra musiktips på facebook. Även om jag slutar sprida mina blogginlägg där, så hoppas jag att ni andra fortsätter att sprida era musiktips genom sidan. Jag får ofta heta tips från synth.nu till bloggen. TUSEN TACK!

    Nu kanske ni tror att jag är upprörd över eran kommentar, men inte då. Jag är precis lika glad som när jag gick upp i morse. Jag tycker tvärtom att det är bra att ni talar om vad ni tycker.

    Tack ännu en gång!

    /Peter

    SvaraRadera
  3. Vi på synth.nu har inget emot att du skriver i vår grupp på Facebook. Dina små kåserier förgyller mångas dag, inklusive min egen.

    M v h

    Henrik, synth.nu

    SvaraRadera
  4. OK, Henrik....
    he he, då kör vi på de då!

    /Peter

    SvaraRadera