onsdag 18 april 2012

Morten Harket sjunger Kent på engelska.

Första gången jag såg de norska popbandet a-ha var på de svenska TV-underhållningsprogrammet Razzel 1985. De framförde låtarna "Take on me" och "Train of Thought" och gruppen blev samtidigt med detta mitt nya favoritband.  Den unga trion med Morten Harket i spetsen var hjältar under flera år hemma i mitt pojkrum. Jag köpte deras LP-skivor och hängde upp posters från tidningen OKEJ på väggarna. Åren har gått men jag tycker fortfarande att deras debutskiva "Hunthing high and low" är helt fantastiskt bra! Speciellt låtarna "Living a boy's advanture tale" och "The sun always shines on T.V.".


Morten spelar fortfarande in skivor och släppte i dagarna den senaste "Out of my hands". En rolig överraskning var hans tolkning av Kents "Kärleken väntar" på engelska;  "Burn money burn".

2 kommentarer:

  1. Kul!
    Denna är fin också, en dansk DJ som mashar Kärleken väntar med Fade to Grey.
    http://www.youtube.com/watch?v=EOsUC3PPQyE

    SvaraRadera