söndag 22 april 2012

Planet R´s debutspelning på Jazzhuset var magisk.

Jag blir alltid så otroligt lycklig när jag besöker någon Synthklubb i Göteborg. Det spelar ingen roll om det är Romo Night, Synthklubben, Klubb Populär, Safety Dance eller någon annan av Götets alla elektroniska klubbställen. För de första så är det musiken på dessa klubbar som bidrar till mitt lyckliga tillstånd som blommar ut dessa kvällar. Men jag tror nästan att mitt lyckorus framförallt skapas av alla fantastiskt trevliga människor som samlas på Synthklubbarna. Faktum är att vi är ett ganska stort gäng med hängivna klubb-besökare som troget samlas dessa kvällar. Nästan som att gå på släktträff med den stora skillnaden att på synthklubbarna vill alla dansa oavbrutet nonstop hela tiden.....

Jag, Johan (synth.nu) och killarna i Köln 81.

Jag och Gädda köpte lite skivor under kvällen.

DJ'n var mycket stolt över sin fina dator.

Jag och Boman dansar till The twins 
Face to Face - Heart to Heart på dansgolvet.

I går var det Planet R, Endless Shame och Autodafeh som spelade på Jazzhuset under regi av Romo Night. Jag var i första hand där för att titta på Planet R! Efter att deras EP "Glömma Drömmar EP" släpptes så har jag med stor spänning sett fram emot att få titta på synthduon live. Man kan lätt bygga upp lite för stora förväntningar när man har gått och laddat så....... men jag blev inte besviken!
De spelade tre av de fyra låtarna på EP'n samt en ny låt. Tjejerna hade en fantastisk scennärvaro och gav låtarna den kraft de förtjänade både sång och känslomässigt. Låtarna "Juliette" och "Kärleken (det var då)"  har hög hitpotential och fick publiken att dansa med. Avslutningen med balladen "Faller" var helt magisk. Där stod vi i publiken med våra smartphones och fotograferade, samtidigt som vi försökte hålla känslorna tillbaka. Vi hade nog alla hoppats på ett extranummer med skivans sista spår "De leende gatorna"fast det blev de tyvärr inte. Hade de avslutat med den hade vi nog börjat gråta på riktigt......




Planet R

Det var två band till som spelade den här kvällen..... Endless Shame och Autodafeh. De var bra, fast efter Planet R´s framträdande kände jag inte rikitgt att jag fick feeling. Förstod jag de hela rätt så var det samma kille som spelar synth i båda banden. Och Killen som spelar trummor i Endless Shame sjöng i Autodafeh. Om jag har missuppfattat något får du gärna rätta mig.......

Endless Shame

Autodafeh

Endless Shame och Autodafeh's låtlistor.

Jag och Planet R.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar