fredag 13 april 2012

Geiger-Festivalen - Jag är mycket förväntansfull!


Ikväll, närmare bestämt om en timma, öppnar dörrarna till årets andra Geiger-Festival i Göteborg. Festivalen håller till vid Skjul Fyra Sex, Fiskhamnsgatan 41 (i närheten av Röda Sten). Musikinriktingen är i första hand Noise musik! Jag är väldigt förtjust i smala musikgenrer och jag tycker om att titta på olika typer av livekonserter, så jag ser med spänning fram emot detta. Tyvärr hinner jag inte in till kvällens program men i morgon lördag räknar jag med att titta på så många band som möjligt.....

PROGRAM fredag 13 april
20.00 - Dörrarna öppnas
21.00 - Pure Fucking Joy feat. BoboDrone
21.15 - Michael Idehall - kretsböjd elgitarr
21.30 - Barrie James Sutcliffe (CAN/SE)
22.00 - Nils Wohlrabe
22.30 - Jens Kristian Søgaard - trombon (DK/SE)
23.00 - Anders Hana (NO)
00.00 - Noxagt (NO)
DJ: Christian Pallin, Koloni

PROGRAM lördag 14 april
20.00 - Dörrarna öppnas
21.00 - Hornorkesteret (NO/SE)
22.00 - Roman Pilates (CAN)
22.30 - Hilo Superdrone feat. Drånlun
23.00 - Henrik Rylander
23.30 - Guro Moe (NO)
00.00 - Trepaneringsritualen


Jag ser speciellt fram emot lördagens första band Hornorkesteret! Har jag förstått de hela rätt så är de precis vad gruppnamnet antyder. En orkester som spelar på horn...

Här kan du lyssna lite på deras album "Fjær og Jern":



Vi ses på Geiger-Festivalen i morgon!

1 kommentar:

  1. Helvete, Henrik Rylander! Den svängigt aviga trummisen från legendariska Union Carbide Productions.

    Inte mycket likheter med hans tidigare musik. Men "noise" i sin rätta bemärkelse.

    Jag kanske hänger med dig Peter. Nu blev jag sugen.

    SvaraRadera