tisdag 17 april 2012

Super Viral Brothers - Wires in love


Just när jag trodde att jag hade koll på alla svenska skivreleaser, dyker det upp en platta som jag missat helt....... och som dessutom är svinbra!

Duon Super Viral Brothers från Stockholm släpper skivan  "Wires in love" på de geniala skivbolaget Pope-Records. Medlemmarna Olle Cornéer och Anthony Mills har bland annat blivit jämförda med Gnarls Barkley, fast jag som är gammal synthare känner doften av synthmusik. Den vackra soulsången lyfts upp av underbara elektroniska synthbeats i bakgrunden. För visst känner man doften av en gammal Kraftwerk låt någonstans i refrängen på "The Rocks". Ja, hela skivan bjuder på sköna elektroniska beats och synthslingor.

Fast det är klart....... de riktigt hängivna syntharna tycker förmodligen att de här är alldeles för poppigt...... Men de skiter jag i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar