fredag 22 juli 2011

Ny musik som stillar regnet.

Vi är ett gäng som har pratat om att gå på Snuss-Stock ikväll. Men med tanke på dagens prognos så lutar de nog mer emot att vi sitter hemma hos någon och lyssnar på musik på stereon istället. Man blir bekväm med åldern och jag är inte så sugen på att stå i ösregn och titta på lokala band.

Jag tycker inte att du ska följa mitt råd utan jag tycker istället att du ska ta dig ut till Snuss-Stock på Råön ikväll. Om inte annat för att se festivalens husband The Archers som spelar kl 20.45 på stora scenen. Jag törs lova att de kommer att bli fantastiskt även om de ösregnar! Bandet levererar riktig beachpop iklädda Hawaii skjortor och 3D glasögon. Kvällens sista band Killroy som spelar kl 23.15 lär också vara bra.

Men själv stannar jag nog inne (fast man vet aldrig).
Just nu sitter jag i alla fall inne och lyssnar på ljuvlig popmusik samtidigt som jag ser regnet knastra mot fönsterrutan. Ny popmusik! Soundet påminner om musiken på 80-talet. Melodierna påminner mycket om indipopen på 90-talet. Fast i själva verket är alltihop producerat och släppt 2010 och 2011.......

Destroyer "Savage night at the opera"
The Vaccines "Post Break -Up Sex"
Agent Side Gridner "Die to live"
Bye Bye Bicycle "Northpole"
Holy Ghost! "Jam for Jerry"
Gypsy & The Cat "Jona Vark"
Ford & Lopatin "The Voice"
Syket "Let it heal"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar