onsdag 27 juli 2011

The Pinks på Razzel.

När vi ändå är i gång och tittar på barn-band i bloggen så kan vi lika gärna titta på The Pinks från Degefors också. Jag minns de här TV framträdandet mycket väl, för jag blev ett stort fan av gruppen efteråt. Året var 1985, på den tiden hade vi inte MTV eller några andra musikprogram så de här var mycket stort....... Hela Sverige tittade på TV-programmet Razzel.
Bert Karlsson såg naturligtvis till att de här killarna fick den framgång de förtjänade.




Visste du förresten att "Helena och Jag" är en cover på gruppen Isterbands låt
 "Johan och Jag"?

Extra kul att lyssna på "Spelar ingen roll" eftersom vårat engångs projekt Boman and The Pretty Boys gjorde en cover på den, där jag fick den stora äran att sjunga leadsången.
Förövrigt har jag hört från en kille som gick på samma skola som bandet The Pinks att de gjorde sina fräcka tröjor med tryck på syslöjden. Den ursprungliga tryckmarkören hängde sedan kvar i syslöjden som ett minne från detta kultband.
Ingen av medlemmarna i The Pinks har fortsatt sin musik karriär. Den yngsta medlemmen Jimmy Andersson (Tamburin) som var 8 år när bandet slog igenom fortsatte dock sin bana som vänsterback i Degefors IF. Mellan 1996-1997 spelade han 26 matcher i Allsvenskan och gjorde under dessa matcher 0 mål.


Andra bra låtar med The Pinks:
"Lita på mej"
"Så mycket mer"
"Marie"
"Linda"
"12 23 05"
"Superman"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar