måndag 31 januari 2011

For promotional use only. Not for sale.

Jag köpte några begagnade promo samlingskivor när jag shoppade på Andralånggatan i helgen. Jag har lite som hobby att fynda såna. En promoskiva är en skiva som ofta delas ut till recensenter, branchfolk och liknande från olika bolag. Skivbolag, bokningsbolag etc för att promota någon ny skiva/artist. De brukar senare hamna i olika secondhand butiker för en billig peng. Den här gången köpte jag en samlingskiva från bokningsbolaget Live Nation med massa svenska artister. Köpte även en samlingskiva från de tyska skivbolaget Karaoke Kalk för 10 kr. Har aldrig hört talas om dem förut men det var riktigt bra musik. Väldigt exprimentell musik med inslag från både jazz och electro. Jag fastnade allra mest för låten "Oversized" med Omo. En helvrickad och lekfull låt.

Will you be suprised when I'm oversized.....

Så här ren är våran bil en timma efter man tvättat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar