onsdag 5 januari 2011

Prostens barnbarn.

I dag tog jag och barnen bilen in till Göteborg i snöovädret. Tanken var att vi skulle gå på Sjöfartsmuseet. Eftersom jag redan börjat tröttna på vissa låtar på Så mycket bättre skivan så lyssnade vi på Kalabalik hos morfar prosten uppläst av Margaretha Krook i bilen på väg in till stan. Fantastiskt kul! Väl framme i Göteborg visade de sig att museet hade stängt. Barnen blev ledsna och jag körde fast i snön på parkeringen när jag skulle väja för en illa parkerad postcykel. När allt ordnat sig åkte vi till Andralånggatan. Jag köpte "Fingal Olsson" med Martin Ljung på vinylsingel. Tänkte sätta den på väggen i replokalen. Barnen fick köpa en stor påse godis och sedan var alla nöjda!

"Mitt eget lilla skräckslott" med Povel Ramel på B-sidan.


Godis.


Ett godismonster med choklad runt ögat.

Ikväll ska vi i Innebandylaget bada tunna.....

1 kommentar:

  1. Inga lock över plockgodiset!!! Som gjort för influensasmitta i dessa tider. Skitställe! Handla inte där mer! Fast det var ju ändå bara barnen som köpte godis......

    SvaraRadera