tisdag 22 mars 2011

Melodifestivalen med Familjen.

Medan vissa av oss svåra musikvetare försöker dölja att vi inte tittar på Melodifestivalen (jag är en av dem) så finns de andra som inte skäms alls över att skriva om sitt intresse för tillställningen.
Jag tänker främst på min idol Familjen eller Johan T. Karlsson som han egentligen heter. På hans Facebooksida har vi kunnat följa hans kommentarer om festivalen under flera veckors tid. Han har inte dragit sig för att skriva vad han tycker! Allt från att dissa programledaren Adam Alsings inhopp till att rosa och risa de olika bidragen i festivalen. För oss som har följt hans "facebook bloggande" har väl ingen kunnat undgå att Loreen har varit hans favorit. Jag kan hålla med honom om att "My heart is refusing me" är en fantastisk danslåt och jag har lyssnat mycket på den här hemma (när inte barnen har envisats med att spela Eric Saade på högsta volym). Jag vet dock inte om den hade passat in i Eurovision song contes. Johan ska i vilket fall som helst ha cred för att han vågar stå för att han tittar på Melodifestivalen (för det är mer än vad jag vågar stå för).

En bild på Adam Alsing.


Dagens soundtrack: Familjen "Man ser det från månen"


Man kan se det från månen
Helvetet på jorden

1 kommentar:

  1. Adam Alsing liknar ju.....

    http://4.bp.blogspot.com/_fwUkkzGeHlA/R_HC3iNShUI/AAAAAAAAAQ8/lyC-5buzN3c/s400/Helge.bmp

    SvaraRadera