måndag 21 mars 2011

Unga (oerfarna) tipsar om ett bättre sexliv!

Jag har gått med i Loopias Webbhotell för att sprida min blogg till fler nya läsare. Jag passade samtidigt på att titta på flera av de andra som var med där. Det är väldigt kul att titta runt bland alla olika bloggar som finns runt om i landet. Folk bloggar om allt!
Jag reagerade speciellt på en ung tjejs blogg som till stor del höll sig inom ämnet sex. Hon gav tips på både de ena och andra. I ett inlägg skrev hon att om man höll upp med sexlivet i ett förhållande i ungefär fem dagar så skulle de bli mycket mer spännande och bättre när man hade sex igen. Man skulle under dessa dagar reta varandra och smeka varandra lite i smyg. I fem dagar!!!! Jag är tvåbarnsfar och både jag och min fru jobbar heltid och är ofta i väg på olika saker. Helgerna är ofta fullt ös från morgon till kväll. Hur skulle vi få till de? Fast det var samtidigt lite charmigt skrivet. Jag kommer också ihåg en tid (väldigt svagt) när man inte gjorde annat på dagarna. Men av olika anledningar så är de inte så längre.


Jag tänkte istället i min blogg tipsa om hur man som förälder i en tvåbarnsfamilj där båda jobbar mycket ska göra för att kunna ha sex. Jag kan dock inte garantera hur ofta utan bara ge ett tips på hur.

1. Se till att båda barnen sover.
2. Se till att både du och din partner är hemma (skulle någon av er befinna sig på jobbet kan du bryta här).
3. Se till att både du och din partner är vakna (har du eller din partner somnat före barnen kan du bryta här).
4. (Har du klarat av de tre första punkterna är det bara att gratulera! Nu kommer punkt 4 som ofta kan ställa till de) Se till att både du och din partner är sugna på att ha sex.
5. Gör en extra koll på punkt 1 och kör sedan så de ryker.

Jag kan förstå om de här kan låta avskräckande. Speciellt för en tjej som bloggar om att man ska hålla upp med sexlivet i fem dagar..... Jag har därför en reserv plan:

Sätt på barnens favorit DVD och lås in er på toaletten!


Dagens soudntrack: September "Because I love you"
Jag vill bara säga att jag tycker det jätte kul att vara tvåbarnsfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar