fredag 4 mars 2011

Min iPhone är på semester i Västerås.

Efter att min iPhone har bråkat länge med mig skickade jag tillslut iväg den på posten i ett paket. På en lapp skrev jag följande:

Telefonen beter sig allmänt konstigt. Det går inte att komma ut på internet. Ibland går det inte att ringa på den. Ibland låser den sig helt så man inte kommer åt någonting. ibland kommer det missljud ur den som låter nästan som rundgång. Av och På stägningsknappen på ovansidan har dessutom slutat att fungera.

Ska jag vara ärlig så var det riktigt skönt att bli av med den ett tag. Det är alltid skönt att få längta lite efter varandra ibland. Fast idag fick jag beksedet. Läkaren som undersökt min iPhone har förklarat att den lider av utbrändhet! Stackars liten! Det har plötsligt gått upp för mig att det inte är iPhonen som har varit jobbig utan det är jag.... Jag har inte kunnat låta den vara. Den har aldrig blivit lämnad ifed och jag har hela tiden satt högre och högre krav på den. Min iPhone behövde helt enkelt ett break från mig! Den har nu åkt på en välbehövd semester till Västerås. Jag har inte fått några närmare uppgifter om var den befinner sig i Västerås (de är kanske rädda att jag ska spåra upp den). Men enligt mina gissningar har den tagit in på Spa Hotellet Glada Oxen i Västerås. Fast de är som sagt bara en gissning......
Jag har själv vissa funderingar på om den kanske lider av torgskräck. Fast de ska jag låta vara osagt. Det är bara en egen teori som jag själv funderat på.

Min älskade iPhone 3gs. Jag saknar dig så förbannat mycket. Om du bara kommer hem så lovar jag att jag ska vara rädd om dig. Jag lovar att jag ska bättra mig. Om du bara kommer tillbaka så kan vi börja om du och jag.
/Din Peter

Dagens soundtrack: Electric Light Orchestra - Telelephone Line

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar