onsdag 23 mars 2011

Visar-dag.

I dag hade min son visar-dag i skolan. De betyder att man får ta med sig någonting hemifrån och visa för de andra i klassen. Min son ville allra helst ta med sitt Nintendo DS, men det fick han inte för oss. Vi hade en lång diskussion igår vid kvällsmaten med argument för och emot. Jag kommer ju själv ihåg hur besviken jag var när jag inte fick ta med min leksaks keyboard när jag gick i skolan och hade visar-dag. Han gav tillstut med sig och kom istället med förslaget att ta med mina gamla trumm kongakrukor som jag köpt av en italienska strandförsäljare i min ungdom! Tillslut kom han på att han skulle ta med sitt Schackbräde i trä, vilket gjorde mig lättad.
När jag lämnade honom i skolan i morse visade hans klasskompis stolt upp sin leksaks kalashnikov med inbyggda ljudeffekter.....

Kalashnikov "Peace is Dead"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar