måndag 28 mars 2011

Sången är lagd på tre SYSTER INGRID låtar!

I går träffades jag och Per redan klockan 10.00 på morgonen för att lägga sång på tre stycken låtar. Eftersom vi under natten hade gått över till sommartid var klockan egentligen bara 9.00. Och eftersom jag kvällen innan varit på min egen syster 40-års fest kan man väl säga att jag var lite trött....


Jag lyssnade i hörlurarna efter första sång pålägget och kunde tydligt höra en "bakfullhes" nyans i min sångstämma. Men med hjälp av en termos kaffe, en och en halv liter Coca Cola och lite uppsjungning lyckades jag arbeta bort de hesa i min röst. Jag avslutade med att lägga sång på våran gamla klassiker "Våga säg nej". En kort men lekfull pärla som vi tidigare inte spelat in. I slutet på låten skriker jag allt vad jag kan. Det var en annorlunda fast väldigt rolig upplevelse att skrika tills jag fick blodsmak i munnen. Speciellt för mig som annars är van vid min vardagliga popstämma när jag sjunger.

Titta 1 min 10 sek in på de här klippet så förstår ni vad jag menar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar