måndag 14 mars 2011

MTV-Dans.

I går började min son i dans skola. MTV-Dans kallades visst den dansen han skulle lära sig. Jag var tvungen att titta lite på MTV för att se var det är för typ av dans, men de dansade inte alls på den kanalen! 16 and pregnant, Teen mon, Room Raiders, Made Daily, Disaster Date, American dad hette några av de programmen som visades. Det var helt meningslösa program utan någon som helst poäng. Flera av dem var lite åt de gamla uttjatade dokusåpa hållet.
Jag vill minnas från min ungdom att MTV var en förkortning för Music Television, och att det var en kanal som i första hand visade musik. Men de måste ha bytt inrikting helt! Jag hävdar utan att överdriva att SVT har ett större musikutbud än vad MTV har! Jag förstod inte över huvudtaget vad de programmen på MTV hade med musik att göra! Börjar jag bli gammalmodig kanske? Är det någonting som jag inte förstått? I min ungdom kunde jag sitta i timmar och följa musik kanalen. Jag tittade på nya musikvideos och live framträdande från alla tänkbara musik genrer dagligen.


Jag var innne och tittade på MTV's hemsida och M'et står tydligen fortfarande för Music! Jag tycker att de borde byta ut det mot något mer passande. Ungefär som när JC bytte från att heta Junior Center till att heta Jeans and Clothes. Annars skulle jag vilja kalla de för falsk marknadsföring. Jag tycker att de borde byta namn till Meaningless Television.


Min sons danslärare har sagt att han lär sig en blandning av Hip-Hop, Street och Break Dance. Fast jag har valt att kalla de för SVT-Dans....

Dagens soundtrack: Dire Straits "Money For Nothing"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar