onsdag 30 mars 2011

My darling YOU! på Spotify!



För flera år sen upptäckte jag den relativt okända popduon My darling YOU! på Internet. Jag föll pladask för deras charmiga popmusik. När jag första gången hörde deras låt "Please don´t talk tom me I fall in love so easily" fick jag ungefär samma känsla i kroppen som första gången jag hörde Broder Daniel eller Håkan Hellström. Texten och musiken fick mig att känna mig som en nyförälskad tonåring och låten körde jag på repeat om och om igen. Nu är det praktiskt möjligt för dig som har Spotify att lyssna på låten på repeat om och om igen också. Jag upptäckte i går att de har lagt upp en lång rad med gamla My darling YOU! singlar 2011. Singlarna har några år på nacken men nu finns de alla samlade på Spotify. Klicka på länken här för att lyssna. My darling YOU! ligger annars på skivbolaget Luxury.

Jag hade även turen för ett par år sen att se dessa killar live på Storan. Naturligtvis var det Klubb Populär som hade bokat detta fantastiska band. Med endast piano, bas och inspelad bakgrundsmusik framförde de sina låtar för en mycket entusiastisk publik. De spelade dock aldrig "Please dont talk to me I fall in love so easily" vilket jag tyckte var väldigt synd.

2 kommentarer:

  1. Hej Peter!
    Såg inte din kommentar förrän nu och tack för den fina kritiken!
    Att göra ett skivomslag till din synthmusik eller till ditt punkband skulle jag kunna försöka mig på.

    Hälsningar Emma

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen skiva på gång just nu. Men tanken slog mig när jag såg dina fantastiska bilder. Du är verkligen begåvad! Fast de har du ju varit sedan du var barn :)

    SvaraRadera