torsdag 30 juni 2011

047 är barnvakt till min dotter varje dag....... Tack grabbar!

Varje morgon kör jag mina barn till fritis och dagis.
Först kör jag sonen till fritis, sedan kör jag dottern till dagis och sedan kör jag mig själv till jobbet. Allt är minutiöst planerat in i minsta detalj. Från de att jag går upp ur sängen och fram till att bilen rullar ut på motorvägen på väg till mitt arbete.
För att spara in en minut här och en minut där så har jag mina små knep. Den senaste tiden har synthgruppen 047 fått agera barnvakt! Det är mycket effektivt när jag stannar vid min sons skola. Jag vänder mig då till min dotter i baksätet och frågar om hon kan tänka sig att sitta kvar i bilen och vänta.
-Spela Faj! svarar hon bara.
Med "Faj" menar hon naturligtvis låten "Let you go" med 047.  Hennes titel "Faj" kommer förmodligen från första textraden "Time isn't going by".
Jag trycker igång låten i bilstereon och min dotter jublar högt. Hon sjunger sedan med i hela låten på sin klockrena 3 års engelska! Medan jag själv kan gå och lämna min son på fritis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar