onsdag 22 juni 2011

Sommarjobbarna tipsar om bra svensk Hipp-Hopp & Reggae.

Nu när skolan är slut och innan min semester börjar så tar jag hand om ett gäng sommarjobbare på skolan där jag arbetar. Det är några glada och sköna ungdomar med mycket energi och arbetslust.
På rasten i dag satt vi och pratade en del om svensk hipp-hopp. Jag tycker alltid att det är roligt och lärorikt att utbyta musik med nya människor. De tipsade mig om flera olika artister som rappar på svenska, både i hipp-hopp och reggae takt. Jag lyssnade intresserat och delar med mig av deras tips här:

Jacco "Vår Betong"
Labyrint "Kärleken"
Kapten Röd "1.000.000 Nollor"
Ken Ring "Plocka han"
Mohammed Ali "Porten"
Highwon "Från Hjärtat"
Medina "Ghetto Boy"

Vi hade även en diskussion om vem texten i Timbuktus låt "Resten av ditt liv" egentligen handlar om. Jag hävdade att den handlar om Timbuktus före detta skivbolags chef...  Och en annan att den handar om Timkuktus föredetta tjej... Med lite efterforskning kunde vi dock konstatera att den handlar om hans föredetta ekonomiska rådgivare.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar