onsdag 8 juni 2011

Komodo - Trummisarnas band.


De finns många vitsar om trummisar........

Vad kallas en tjej som hänger med musiker?
-Groupie!

Vad kallas en kille som hänger med musiker?
-Trummis!


Eller

-Hur vet man när en trummis står och knackar på dörren?
-Tempot ökar.

Jag funderar på vilka vitsar som musikgruppen  Komodo brukar dra i turnébussen?
Med tanke på att alla fem band medlemmarna är just trummisar. Isak Widmark, Peter Lönnqvist, Petri Heikura, Sebastian Ring och Per Svenner. De verkar lite tråkigt kanske du tänker, men jag kan bara säga att Komodo är allt annat än tråkigt. Med mycket humor och framför allt mycket musikalisk talang bjuder de publiken på en mycket spektakulär musik upplevelse. I morgon och på fredag bjuder de på en show under namnet KABARÈ KALABALIK på Pustervik i Göteborg. Showen har satts ihop för att fira gruppens 10 års jubileum.

Titta på Komodos fantastiska framträdande från Bingo Lotto:

De här är min absoluta favorit:


Och glöm inte.......

1 kommentar:

  1. Som trumslagarpojke i Syster Ingrid tar jag ingen notis av ovanstående s.k. trummisvitsar.

    "The Drum kit" var riktigt coolt! Jag önskar att fler trumsolon var lika underhållande att se och lyssna på som detta.
    Kanske det coolaste sedan Pontus & Amerikanernas trummisbyte på 90-talet jag bevittnade på TV.

    VASA (bandets trummis) och deras percussionist turades då om att spela på samma trumset under en låt, utan att det märktes när de bytte plats med varandra. Det impade på mig då.

    Likaså Ian Huglands trumsolo i Europe 1986: En man, en virveltrumma, en publik!

    SvaraRadera