torsdag 9 juni 2011

Elva frågor till 047.

I morgon är det releasefest för 047s nya skiva "Elva" på Henriksbergstakterrass!!!


Första gången jag träffade killarna i 047 var i December 2003 när vi båda spelade förband till José González (!) ute på Tjörn (!). Vi fann varann direkt! Vi satt i logen och drog dåliga skämt och pratade allmänt synth-snack. Vi har fortsatt att hålla kontakten efteråt. Varit på varandras konserter och lyssnat på varandras musik. En gång var jag faktiskt i 047s studio och rappade (!) på en låt. Jag har fortfarande inte hört reslutatet.......
I dag ser jag medlemmarna Sebastian Rutgersson och Peter Engström som mina riktiga vänner. Så nära vänner att de har fått lov att skriva och svara på frågor i min fina MINA KOMPISAR bok.....


SEBASTIAN
Bästa årstid: Sommar - speciellt på vintern
Jag spelar: Synth
Bästa bok jag läst: Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov
Det bästa jag vet: Det finns så många bra saker. Att ha det gött med folk man tycker om. Det tycker jag är en bra sak.
Det värsta jag vet: Att stå upp och vänta på saker
Älsklingsrätt: Grillad mat. Det är gott.
Min idol: Peter Sjöholm. Han är fräck!
Fritidsintressen: Tja... musik? och att spela korpfotboll. Och att jogga. Det är med kul.
Favoritfilm: Tillbaka till framtiden-triologin.
Jag vill bli: Rockstjärna. Då skulle jag vara fräck!
Övrigt: Tycker att det är fint med gamla plastgrejer. Någonting som Peter (Engström) irriterar sig på.



PETER
Bästa årstid: Hösten och Våren
Jag spelar: Synth... också
Bästa bok jag läst: Pelles Ficklampa... ? ...
Det bästa jag vet: När livet e gött! Att veta att det finns människor runt omkring en som bryr sig och som ställer upp när det behövs... tycker jag är bra. 
Det värsta jag vet: Min bil.
Älsklingsrätt: Frugans grönsakssoppa ;-)
Min idolPeter Sjöholm. Han är fräck!
Fritidsintressen: Musik, TV-spel, Laga min bil... ofrivilligt...
Favoritfilm: Karate Kid 1 (originalet)
Jag vill bli: Rockstjärna. Då skulle jag också kanske bli fräck?
Övrigt: Tycker att det är fint med gamla TV-spel Raveskivor från 90talet. Någonting som Sebastian (Rutgersson) då och då irriterar sig på...rätt mycket.




1 kommentar:

  1. två synthar i ett band... ENBART! hur bra kan det bli... Mycket bra!

    SvaraRadera