lördag 11 juni 2011

Jag fick sjunga Ankan!

Jag stod länge framför spegeln och funderat på vilken pin jag skulle ta på mig när jag skulle gå på 047s releasefest igår. Tillslut bestämde jag mig för Baddaren! Den fick glänsa på min Jeansjackskrage medan jag promenerade över Stigbergstorget. Men lyckan blev kortvarig då vakten på Henriksberg bad mig ta av Jenasjackan och hänga in den i garderoben. Förmodligen var han avundsjuk för att han aldrig lyckats ta Baddaren själv. Jag ville inte starta något bråk så jag hängde in jackan i garderoben och gick vidare in till entrén till Takterrassen. Väl inne på Klubb populär möttes jag som vanligt av mycket kärlek, glada människor och bra musik.

Låt oss sammanfatta detta med några suddiga bilder från min iPhone 3.......

Pontus och Stoffe från Pontiac and the too tough to die trio tog emot mig 
med öppna armar ute på terrassen. De hade även med sig ett förälskat par.

Stoffe i en vacker solnedgång.

Pricky i 047 tar en öl i logen tillsammans med gästsångaren Gustaf Spetz

Även Alexander och Tove dök upp för att titta på 047. 
Huvudpersonerna i 047s senaste musikvideo "Everythings fine"

Klubb populär Anders poserar vid den gigantiska 047 tavlan.

Det var många skojfriska gossar i roliga glasögon 
som jobbade stenhårt för att bli taggade på facebook.

Lisa Pedersens trummis poserar för kameran.


Lisa Pedersen fick vara förband denna ljuvliga klubb kväll.

Gitarristerna Viktor (Gorilla Bombs och Obsklassen) och Björn 
(Salvadir) tar en öl i baren. Tack Björn för Coca-Colan du bjöd på!

Anders vänder plattor.

Jag blev riktigt rörd när Anders plötsligt plockade fram den här 
skivan med bifogad lapp. Han fick den när han var DJ på min frus 
och mitt bröllop för snart 5 år sen. Anders har sparat den och påstår att 
 han alltid kör någon låt från skivan när han spelar på Klubb populär.
I LOVE YOU ANDY!

Sebastian i 047 gick på kryckor eftersom han 
skadat sig på korpfotboll två dagar tidigare....

Kvällen huvudakt: 047!

Allra vackrast var det när Tomas Halberstad 
kom upp och sjöng "Let you go".

Tre gästsångare var det denna kväll..... eller egentligen fyra....
För när Gustaf Spetz, Lisa Pedersen och Tomas Hallberg hade gjort sina framträdande  trodde vi alla att konserten var slut. Men då börjar plötsligt gossarna att spela på sin gamla hit "Ankan". Efter första versen lossar plötsligt Sebastian mikrofonen från stativet och går fram till mig och lämnar över leadsången!!!! Jag fann mig naturligtvis snabbt i situationen och stod snart på scenen och sjöng för full hals (vilken tur att jag kunde texten). Man kan säga att en dröm gick uppfyllelse. Att få sjunga Ankan tillsammans med 047 kändes helt fantastiskt. Speciellt med en den underbara publiken som var på Klubb Populär igår.

Jag avslutade natten med att köra hem till Stenungsund. Jag fick med mig lite trevliga natt passagerare som höll mig vaken hela vägen hem.

Äntligen fick Baddaren komma ut i friska luften.
Efter en helkväll instängd i garderoben......
















2 kommentarer:

  1. Hmm...antar det är den där lilla fula mörkhåriga idioten på henriksberg som står i garderoben och agerar vakt....jävla miffo...inte konstigt han kräver du ska lämna in jackan eftersom han driver garderoben svart!! Japp han driver den inte henriksberg, han tog över den i januari och införde obligatorisk garderob, även om du skall upp till takterassen där det inte är varmt alltid.och driver den SVART!
    Dessutom tror han att han är något, försöker stöta på brudarna som samtliga där fullkomligt tycker han är dum i huvudet!
    Nu vet du varför :-)

    SvaraRadera
  2. Japp glömde säga det att han tror han är något oxå, och skall agera vakt! Är inte någon ordningsvakt, så är något självutnämnt för han tror han är cool. Endera dagen så ger han sig på fel gubbar och då lär han ha ett antal tänder mindre...gör inget för fulare kan han inte bli ändå :-) Så nästa gång, fråga efter hans bricka, samt fråga efter skriftligt från klubbägaren samt lagparagraf på garderobstvång! Inget käbblande utan enkla frågor...:-) finns inget i något av fallen så den lilla råttan är blåst :-) Sen kan du bara vandra in :-)

    SvaraRadera