tisdag 22 november 2011

Farväl Wordfeud!


Nu får de vara slut.
Jag har spelat Wordfeud varje dag sen i augusti. För mig är ett spel ett spel.... Det vill säga att man startar spelet, sedan spelar man det och efter ett litet tag är spelet slut. Antingen vinner man eller så förlorar man. Blir det riktigt rättvist så kan det till och med bli oavgjort.

Visst vinner jag i Wordfeud och ibland förlorar jag med. Men spelet fortsätter ändå! Eftersom jag har upp mot tio spel igång samtidigt så tar de ALDRIG slut. Jag har känt på sista tiden att de har gått över styr! Mina barn får inte ha några leksaker vid matbordet, men jag sitter själv gladeligen med Wordfeud efter middagen varje dag. Varje kväll ligger jag i sängen och knappar på iPhonen till långt efter läggdags. Och på väg till jobbet varje morgon sitter jag också där och trycker. De har till och med hänt att jag plockat fram spelet på jobbet. Nej, nu har det gått för långt! Därför har jag precis tagit beslutet att ta bort Wordfeud från iPhonen. Min spelomgång var över efter fyra månader!!!

Nu ska du inte tro att jag har tyckt illa om själva spelet. Tvärtom så har jag älskat de! De har bara tagit lite för mycket tid av mitt dyrbara liv. Den här julen ska jag fira med min familj..... Inte med Wordfeud!

För er som inte känner till Wordfeud kan jag berätta att det är ett ALFAPET spel som finns som en app att spela på mobilen. Fast på min mobil finns de inte längre :)

2 kommentarer:

  1. Bra! Annars hade det kunnat slutat såhär:

    "Hej, jag heter Peter och är spelmissbrukare."

    "- Hej Peter!"

    SvaraRadera