fredag 18 november 2011

Innebandyklubba.

Min son ska börja spela innebandy nästa vecka. Därför har vi varit på jakt efter en innebandyklubba. Vi startade jakten i sportaffären i Stenungsund. De hade en 65 cm lång klubba som räckte precis upp till naveln. Vi konstaterade att den var i minsta laget. Nästa storlek räckte upp till halsen och var på tok för lång. Min son blev mycket ledsen och besviken när det inte fanns en klubba i hans storlek.
Eftersom det bara finns en sportaffär i Stenungsund (!) så fortsatte vi jakten i Kungälv. I sportaffären i Kungälv var det samma svar. Ingen klubba över 65 cm i min sons storlek. Jag fick höra att de sålde innebandyklubbor på MAXI i Kungälv. Jag ringde och pratade med dem. De hade inte heller någon innebandyklubba över 65 cm till min son.
Jag pratade med min fru som ringde till Sportaffären på Torp i Uddevalla. De hade en klubba som var 68 cm lång. De la undan den i butiken så att vi kunde åka och hämta den. Strax innan vi skulle åka fick jag av en slump reda på att det var en RIGHT-klubba. Fast min son behöver en LEFT-klubba eftersom han är vänsterskytt. Så de hade ingen som passa i Uddevalla heller!
Vi fortsatte jakten efter den rätta bandyklubban. Tillslut fick jag tag i en på Stadium i Nordstan i Göteborg. En LEFT-klubba 68 cm lång! I dag har mormor varit och hämtat den på väg hem från jobbet.

Tänk att man ska behöva söka igenom halva väst Sverige för att få tag i en innebandyklubba.....

Jag tror att den ser ut så här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar