måndag 7 november 2011

Jimmy Nails "Ain't No Doubt" fick mig att minnas hela 90-talet.... och lite till!

Jag satt med min familj på Danmarksfärjan förra veckan. Vi satt i restaurangen och väntade på att vi någongång skulle komma fram till Heslingborg.
Personalen envisades med att spela alldeles för hög musik i restaurangen. När Jimmy Nails "Ain't No Doubt" strömmade ut ur högtalarna tyckte jag att de hade gått för långt. Samtidigt kände jag att mitt huvud fylldes av gamla 90-tals dängor som jag nästan hade glömt bort. Så många att jag var tvungen att göra en egen playlist. Tror att jag var inne och doftade på slutet av 80 talet och början av 2000-talet också. Men framför allt var de den här mainstream popen jag ville komma åt.

Lyssna och njut av fantastiska och bortglömda mainstream låtar.

Jimmy Nail "Ain't No Doubt" (1992)
Mike & The Mechanics "Over My Shoulder" (1995)
Lisa Stansfield "All around the world" (1989)
Sydney Youngblood "Sit and wait"  (1989)
Lighthouse Family "Raincloud" (1997)
Annie Lennox "Walking on broken glass" (1992)
Natalie Imbruglia "Torn" (1997)
Simply Red "Stars" (1991)
Toploader "Dancing in the moonlight" (2000)
Charles & Eddie "Would I lie to you?" (1992)
Yazz "The only way is up" (1988)
M People "Moving on up" (1993)
Hanson "MMMBop" (1997)
Spin Doctors "Two Princess" (1990)
Jamiroquai "Virtual Insanity" (1996)
Stereo MC's "Step it up" (1992)
Garland Jeffreys "Hail Hail Rock N Roll" (1992)


Hade glömt bort hur bra den här låten är.




Allt detta bara för att de spelade "Aint No Doubt" på Stena Line.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar