tisdag 1 november 2011

Jakten på Oh´boy (del 2).

Gjorde ett litet blogg inlägg i våras om Jakten på Oh´boy. Tanken var att lyckas finna vad medlemmarna Micke Stenberg och Pontus Hultgren i den gamla popduon gör idag.



Efter att ha skrivit till alla med namnet Micke Stenberg på Facebook väntade jag otåligt på svar. Jag fick ett par svar! De flesta svarade nej, förutom en kille som skrev att han eventuellt spelat i bandet. Han var inte säker eftersom han spelat med så många olika band under åren, bl a The Boppers! Jag är ganska säker på att han hade kommit ihåg om han var en av de två medlemmarna i den svenska popduon Oh´boy i slutet av 80-talet och släppt 5 st singlar och en LP. Nåväl!!!!

Efter att jag kommit över ytterligare en EP med bandet i helgen började jag söka på nätet igen. Den här gången fick jag faktiskt bättre napp! Upptäckte att Micke egentilgen heter Mats och då gick det lättare.
På Webbsidan Svensk mediedatabas hittade jag en lista på vad både Mats Stenberg och Pontus Hultgren har gjort under åren.

På sidan kan man se gruppens alla skivsläpp. Jag har de flesta!!! Bortsett från de två Maxi singlarna "Vi går genom natt (Jul Mix)" och "Klockan är tolv (Midnight mix)". Upptäckte även att LP´n fanns i en special utgåva med bonuslåten "Vill inte gå" på.
Fast den mest fantastiska upptäckten jag gjorde var att Mats och Pontus 1993 släppt singeln "Min bästa vän" under bandnamnet Woops!


Denna upptäckt gör mig helt yr av nyfikenhet!
Jag har fortfarande inte fått fram vad medlemmarna gör idag. Men denna upptäckt kan nog ändå lugna mitt sökande för en stund. Jag återkommer när jag vet mer.......

1 kommentar:

  1. "The chase is better than the catch."

    Keep on searching Peter!

    SvaraRadera