lördag 26 november 2011

Nanne Grönvall Rocks!

"Rockgubbarna som sågar Nannes coverplatta går på som om hon snott deras leksaksbilar. Samma gubbar som rasade när Stones gjorde Dressman."
                                                                 Johan Lindqvist (GP) på Twitter igår.

Jag har aldrig varit något riktigt Nanne Grönvall fan. Bortsett från när hon sjöng "Eldorado" och "Alexandra" i melodifestivalen med gruppen Sound of muisc 1986 och 1987.
Fast i sommas blev jag mycket positivt överaskad när jag såg henne uppträda live på Allsången på Bohus fästning i Kungälv. Hon gav 100 % på scenen och var helt klart kvällens bästa live akt. Hon fick dessutom hela familjen sjöholm att sitta fängslade vid radion mitt under bästa badvädret på stranden i somras när hon sommar pratade i P1 (lyssna här).


Bilder från framträdandet på Bohus fästning i somras.

Egentligen är det bara en sak som jag saknar hos henne. Hon har inte släppt någon låt som jag tycker om. Därför gladde de mig mycket när Nanne nu släpper skivan "My rock favourites", där hon tolkar allt från the Clash till Kiss. Och jag tycker att hon gör det alldeles lysande (även om en del rockgubbar inte kan släppa sin stolthet och erkänna att det är bra). Den här skivan kommer jag att lyssna på mycket i vinter!!!

2 kommentarer: