lördag 12 november 2011

GP! Jag har hört talas om att det finns nåt som heter Facebook, Soundcloud och Spotify?

Läste att Daniel Claesson som recenserar demos i GP har börjat få problem med att få vänner på Myspace (läs här). Jag kan förstå honom!!! Senaste gången jag var inne på min gamla Myspace sida för 3 månader sen så hade det inte hänt någonting.


Tanken med Daniel Claessons Myspace sida är att osignade artister ska bli kompis med honom. I sin tur recenserar han dem i tidningen Göteborgs Posten. Jag har själv prövat detta ett par gånger (senast fick jag fyra fyrar för mina två låtar "Rock'n'Roll himlen" och "Looser").


Det kan vara på tiden att Göteborgs Posten väljer någon annan plats på nätet att hitta sina osignade artister på. Jag har hört ryktas om Daniel Claesson i fortsättningen kommer att öppna sidor även i Lunastorm och Bilddagboken för att kunna värva fler osignade artister.

Vill du komma till Daniel Claessons Myspace sida så klicka här.

Dagens soundtrack: Syster Ingrid "Jag behöver ingen stereo jag har myspace"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar