måndag 14 november 2011

Urban Kitties.

Egentligen hade jag velat skriva om de här bandet i bloggen redan förra sommaren. Det var då jag såg den här fantastiska duon för första gången. Urban Kitties!!! Vi möttes på en sån där halvhemlig musikfestival som vi båda spelade på. Vi har sedan mötts vid ett par tillfällen vid olika klubb sammanhang. Eftersom jag är barnsligt förtjust i feministisk electro punk så var den här bandet som handen i handsken för mig. Jag har kontinuerligt letat på nätet efter musik med Urban Kitties men det har inte funnits något....... förrän nu.

Jag har hela tiden tyckt att Urban Kitties och jag har varit på ungefär samma nivå. Vi har samma rötter, har spelat på samma klubbbar, hängt med samma folk och har nått ungefär samma framgångar....
Men häromdagen gjorde duon ett ordentligt ryck när de åkte till Texas (!) för att göra tre klubbspelning!!! De är därifrån följande youtube-klipp är hämtat ifrån. Jag väntar fortfarande med spänning på några riktiga studio låtar med gruppen. Men så länge får vi nöja oss med de här fantastiska framträdandet....





Gillar du Urban Kitties ska du lyssna på:
Peaches "I U she"
Miss Kittin & The Hacker "Frank Sinatra"
Le Tigre "What's yr take on cassavetes"
Profesora "Virginia Wolf"
Chicks on speed "We don't play guitars"
Stereo Total "Kleptomane"
Kitty & The K "Time's up"
Helen Love "Punk Boy"

3 kommentarer:

  1. Jörlandas styggaste flickor! :-)

    SvaraRadera
  2. Men Peter.. Vi var ju faktiskt och spelade i Texas! Och inte bara en spelning utan 3:)Puss Pixie

    SvaraRadera
  3. Sorry!
    Nu e de fixat.....
    Händer alldeles för ofta att jag gör såna där klantiga fel i bloggen.
    Har för mycket annat att tänka på.

    Puss själv

    SvaraRadera