lördag 23 oktober 2010

Hank Von Helvete är ett geni!

I går somnade familjen Sjöholm som vanligt till Dobidoo och Skavlan. Det var kul att se Stefan Holms musikkunskaper, jag är imponerad av den killen. Fast den som impoerade allra mest på TV i går kväll var Hank Von Helvete (sorry Håkan). Många av mina vänner är stora Turbonegro fans. Jag tillhör själv skaran som tycker att bandet är mycket bra, fast jag kanske inte älskar dem. Jag hade en livespelning på video med bandet för många år sedan. Jag minns att jag var mest fascinerad av mellansnacket. Det var till och med så bra att jag ibland spolade förbi låtarna och lyssnade bara på Hanks mellansnack.

Hank Von Helvete

När Hank Von Helvete skulle vara med i Skavlan för första gången i vintras var vi alla förväntansfulla. Hur skulle han vara i TV? Skulle han ha sitt vanliga smink? Skulle han svina sig lika mycket som han gjort vid andra tillfällen jag sett honom på TV? Döm om min förvåning när det dyker upp en helt vanlig man med skägg som sätter sig på en fåtölj bredvid  Skavlan i TV-rutan. Efter programet förstod jag vilken skärpt kille Hank är. Eller Hans-Erik Dyvik Husby som han egentligen heter.

Igår var han med i programmet igen. Eftersom han spelar Cornelis Vreeswijk i filmen om vissångarens liv. Kompad av Cornelis son Jack Vresvik fick vi höra honom sjunga "Balladen om herr Fredrik Åkare och den söta flickan Cecilia Lind". Så fruktansvärt vackert!


Klickar du på länken här så får du inte höra sången..... men du får en länk till lokalnyheterna på TV 4 där de berättar om filmen och intervjuar Hank/Hans Erik om filmen.
Fast det bästa med den här länken är att det är basisten i SYSTER INGRID som läser upp nyheterna.......

Dagens soundtrack: Turbonegro "I got Erection"

3 kommentarer:

  1. Råkade skicka en kommentar till fel inlägg... Kolla nedan. /Per

    SvaraRadera
  2. Johan 'Gädda' Bentzen23 oktober 2010 kl. 23:03

    Lite kul är det oxå att redigeraren av inslaget heter Anders Gustavsson och att det avslutas med textraden 'polaren Per' Hans-Erik är en stor man, kolla in dvd'n the res-erection så får man en helt annan bild av honom än när han står på scen och skjuter fyrverkerier med röva...

    SvaraRadera
  3. Vilket språk sjöng Håkan på i Skavlan? Jag uppfattade inte enda enda ord, bara en massa läten. Jäkligt uselt, rent ut sagt!

    SvaraRadera