torsdag 14 oktober 2010

Pixies hyllar gruvarbetarna och Håkan gör succé igen.......eller?

I går hade mitt gamla favvo band  Pixies ett gigg i Chile. De spelade 33 låtar! En för varje räddad gruvarbetar. Sånt gör mig rörd. Själv körde jag 7 låtar + ett extra nummer i fredags:

1. En hjälte med en bruten arm
2. Attityd
3. Moogen
4. Kärlek
5. Min tjej kan karate
6. Radhus
7. Varför blir jag jämt så glad när jag träffar Anders
Extranummer:
Flickvän i en koma


Annars har jag funderat rätt mycket sista veckan på den där Håkan. Ja ni vet han Hellström. Han har ju precis släppt en ny skiva som har fått så bra kritik överallt. Jag har lyssnat på singeln nu flera gånger och bara väntar på den där wow-känslan. Den har fortfarande inte kommit! Jag älskade Håkans första platta men intresset för hans musik har avtagit skiva för skiva. Förr gick jag alltid till försvar när folk påstod att han inte kunde sjunga och sa att hans låtar är dåliga. Fast nu börjar jag nästan känna likadant... Jag är helt säker på att om den här skivan som Håkan släpper nu hade varit hans första så hade den aldrig fått så bra recensioner. Och han kommer att kunna glida på de här bananskalet i flera år till. Samtidigt tycker jag att Håkan förtjänar sin framgång. Han är trots allt en riktigt skön snubbe. Både på och bakom scenen har han en fantastiskt skön personlighet som jag tycker att fler artister borde ta efter.

1 kommentar:

  1. Håkan är en skön snubbe som ska upplevas live. Få kan förmedla en sån glädje som den mannen. Hans storhet som skivartist är en annan sak.

    Vad det gäller recensenternas hyllningar om Håkan kan de liknas vid bensinbolagens karteller. Dom håller varandra om ryggen. För att vara en creddig pop-journalist idag SKA du tycka att Robyn är cool, Kent är det bästa som finns och naturligtvis hylla Håkan. Att Håkan egentligen är en ganska medelmåttig artist är det ingen som vågar gå ut offentligt med. Bättre att hålla med sina journalistkollegor tills vidare.

    SvaraRadera