söndag 24 oktober 2010

Jag är jävligt familjär!

I går var det middag hemma hos syrran. Morsan, farsan och hela gänget var där. Det är det roligaste som finns. Att sitta med mamma, pappa och storasyster med respektive samt barn. Bara sitta och prata. Jag har förstått att det är något unikt. När jag pratar med mina vänner är det inte många som förstår vad jag menar.
För det första så är det flera som bor så långt ifrån sina föräldrar att de nästan aldrig träffas. För de andra så är det många vars föräldrar är skilda och inte umgås längre på grund av de. Eller så är det så tragiskt att de inte har någon bra relation till sina föräldrar.

Mina föräldrar är mina bästa kompisar. Jag vet att de låter knepigt för många men så är det. I går satt vi i alla fall hemma hos syrran. Vi åt, drack och pratade. Vi ska snart åka till Danmark tillsammans och vi planerade lite smått en Italien resa i framtiden. Underbart!


Min dotter befinner sig i en ålder när hon gör sönder mycket saker.
Fast en del saker gör inte så mycket om de går sönder......

I dag har jag varit med min egen familj. I den familjen där jag är Pappa! Vi har badat i simhallen. Min son simmade 10 meter för första gången. När han klarat 25 meter (= en längd) ska han få ett spel till sitt Nintendo DS. Det börjar närma sig.....
På eftermiddagen har jag och min fru bakat bröd. Det känns skönt att bara få vara med sin familj. Min älskade familj!

Dagens Soundtrack: Umberto Tozzi "Ti Amo"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar