fredag 22 oktober 2010

Ny musik från kommunala bilbioteket.

Jag köper nästan aldirg CD-skivor längre. Jag lyssnar i princip bara på Myspace och Spotify. Men när jag åker bil lyssnar jag gärna på CD-skivor. Jag brukar ha en hög med gamla skivor liggandes i bilen som jag byter ut med jämna mellanrum. Fast ibland vill man ju lyssna på ny musik i bilen. Tack vare de kommunala bilbioteket är detta fullt möjligt.

På stenungsunds bibliotek har de ett helt OK sortiment med CD-skivor. Dock osorterade så man får leta om man ska hitta de man är ute efter.
I kungälv har de mer ordning i CD-hyllan. Skivorna delas in både i bokstavsordning och i musikgenre. De senaste gångerna jag varit där har de dessutom fixat en hylla med bara CD-skivor som är släppta 2010. Skivorna på bilden har spelats i bilen sista veckan. Specieltt Johnossis platta "Maverics". Ett fantastiskt fett sound från två musiker.

Apropå bilen.......
(ang gårdagens inlägg)
Den här gången fick vi lägga 2000 kr på bilen.
Boråsdjurpark är ju faktiskt ganska fint på sommaren........

2 kommentarer:

  1. Herrrreguud va trött han såg ut, han i studion!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte han var snygg! en 10 poängare..... Med mustach.

    SvaraRadera