fredag 29 oktober 2010

Svenska schlager ballader - inte så pjåkigt!

Nu är det dags för Halloween igen. Affärerna pryds med pumpor och monsterprylar, bara någon vecka innan julskyltningen sätter igång på riktigt. Jag ger inte så mycket för den här traditionen. Egentligen borde jag väl tipsat om massa lämpliga Hallowen låtar för den kommande veckans "aktiviteter". Men eftersom jag gillar att gå emot strömmen så lägger jag upp lite svenska schlager ballader istället.


Är man en riktig mjukiskille kan man alltid gömma sig under en
Rambo-tröja och en knytnäve och säga att man är punksångare.

Det tar tid för en vuxen man att erkänna att man lyssnar på schlager. En del vågar aldrig erkänna de..... Men eftersom jag är en allätare inom musiken så lyssnar jag självklart på de också. Jag har fått många bra tips från mina elever på skolan där jag jobbar. Eftersom jag fuskar lite som musiklärare har det varit bra att spela några av dessa låtar på musiklektionen.

I år kör vi schlager hela Halloween helgen!!!
Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel
Elisabeth Andreassen - Har en dröm
Sonja Aldén - För att du finns
Carola - Gör det någonting
Lena Philisson - Om igen
Molly Sandén - Samma himmel
Sarah Dawn Finer - Kärleksvisan

Okej bara för att få lite rätsida på de här så lägger jag till en bonuslåt:
Rob Zombie - Living dead girl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar