torsdag 7 oktober 2010

Min tjej kan karate!

I somras var jag och tittade på Slagsmålsklubben Flamingo Bar på Tredje långgatan i Göteborg.
Jag var där tidigt för att få njuta lite av klubbmusiken och få mingla lite. Det var ingen som jag kände på stället. Så jag satte mig vid ett bord och smuttade på min Coca Cola ,tog lite popcorn och fingrade på min nyinköpta Iphone. Efter en stund kommer en kille fram till mig och frågar uppgivet:
-Varför har du tagit bort Min tjej kan karate från Myspace? Vi brukar alltid förfesta till den!
Jag blev lite överrumplad och visste inte vad jag skulle svara.
- Jag har ju lagt upp lite nya låtar ju..... försökte jag kontra med.
- Men inte min tjej kan karate, svarade han uppgivet en gång till.
Det var inga bad feelings, vi pratade lite med varandra och hade det trevligt.
Slagsmålsklubbens spelning var fantastisk. Jag grät när bandet framförde "Smart drag Mr Christer".
Efteråt fick jag med mig fel paraply hem. Fast det upptäckte min fru först en vecka senare när hon såg att det var en annan reklamlogga på den.


Världens mest otippade gråtlåt.

Jag vill i alla fall bara säga både till dig som läser och till den där killen på Flamingo Bar att nu finns "Min tjej kan karate" på Myspace igen och du kan lyssna på den här.

....... och kommer du till klubb populär imorgon så får du höra den en gång till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar