tisdag 15 februari 2011

Allsång till ett Synthsolo del 2 (och så var det mycket snack om serienummer)

Jag fick sån feeling igår när jag la upp filmklippet på Page, när de spelade synthsolon samtidigt som publiken trallade med. Så jag beslöt mig för att leta upp två andra sköna liveklipp med synthband som får publiken att tralla med i en synthslinga.

Först vill jag att vi ska njuta av 047's fantastiska liveframträdande på Arvikafestivalen 2006.

I slutet på de här klippet hör vi publiken tralla med i 047's underbara låt "Ping pong".
Eller tralla........ de låter mer döh-döh-döh-döh......

Sedan vill jag bjuda med mig av Slagsmålsklubbens låt "Övningsköra" från Roskildefestivalen 2008.

En riktig glädjespridare som lätt får publiken att tralla med. Lyssna ca 22 sekunder in i klippet så hör du någon i publiken ta i för kung och fosterland: Waaah Woooooooooh wöööh....


Appropå någonting helt annat.....
I helgen frågade Lars mig vad jag hade för serienummer på min Moog The Rogue. I dag ringde de en kvinna och undrade vad jag hade för serienummer på min tvättmaskin. Det verkar vara en viktig grej de där med serienummer.

Serie nr: X9695ARQ601173P

1 kommentar:

  1. Vad det är för serienummer på en tvättmaskin är HELT ointressant! En Moogsynth däremot... Det fattar ju vem som helst.

    SvaraRadera