fredag 4 februari 2011

Jag slog Elfsborg med 2-1!


Jag spelade Fifa Soccer på Wii med min son häromdagen. Efter att vi hade kört Italienska och Engelska ligan några veckor beslöt vi oss för att titta på de andra ligorna som man kunde välja på. Vi båda tjöt av lycka när vi upptäckte att Allsvenskan fanns med på listan. Vi tjöt ännu mer när vi upptäckte att man kunde välja ÖIS som lag (eftersom spelet är från 2009 och ÖIS fortfarande spelade i Allsvenskan på den tiden).
Jag fick äran att spela de två första matcherna. Jag inledde första matchen mot Elfsborg med att göra två mål i första halvlek. Elfsborg gjorde sedan ett mål i slutet men det räckte inte för att vinna över mig. Jag vann med 2-1! I andra matchen spelade jag ut Trelleborg fullständigt och gjorde tre snabba mål. Jag sölade med försvaret i slutet av andra halvlek och släppte in ett mål i slutminuten.
Det är en fröjd att styra hela ÖIS med en spelkonsol. Det är kul att man ser spelarna med namn och att man dessutom känner igen dem utseendemässigt. Jag tyckte dock att Markus Allbäck var lite väl gråhårig på bildskärmen (fast han börjar ju bli lite gammal).

Lyckades fånga en suddig bild på Allbäck (till vänster)
efter ett riktigt snyggt mål.

Sedan var de min sons tur. Jag blev lite besviken när jag insåg att han fick möta Blåvitt i sin andra match. Jag hade gärna gett dem en omgång! Men min son storspelade i första halvlek. Han gjorde två väldigt fina mål, de andra på en helt fantastisk djupledspass. Tyvärr hade han missflyt med sitt försvar i andra halvlek och matchen slutade 2-2.
Tillsist var det min snart 3 åriga dotter som fick äran att spela mot Halmstad. Hennes spelteknik når bortom allt annat jag sett. Hon kan ibland stå helt stilla med bollen mitt inne i sitt eget straffområde för att plötsligt dra ett riktigt hårt skott........ mot eget mål. Hon har dessutom en förmåga att göra dragningar med bollen på planen som jag aldrig har sett i verkligheten. När min dotter låg under med 3-0 gav hon spelkonsolen till mig. Jag kommer inte ihåg slutresultatet exakt. Men jag tror att Halmstad vann med 7-5 eller nåt sånt.....

Fantastiskt kul!
Jag sitter och fantiserar om hur kul de hade varit om de hade funnits ett Wii spel med bara svenska fotbollslag. Från alla divisioner och med både herr och damlag. Tänk dig bara tanken att kunna vara Sexdrega/Aplareds IF på en 48 tums bildskärm och spela skiten ur motståndarna. Den tanken gör mig nästan lite yr av lycka. Fast jag inser att de tyvärr aldrig kommer att bli verklighet......

Dagens soundtrack: Torsson "De spelades bättre boll"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar