fredag 18 februari 2011

Mitt Piano!

Äntligen!
Ända sedan jag var grabb har jag drömt om att få ha ett eget piano. När jag bodde hemma hos mamma och pappa på tredje våningen i ett höghus utan hiss var de väl egentligen aldrig aktuellt. Sedan när jag flyttade hemifrån hade jag väl aldrig riktigt plats. Speciellt inte efter att jag ärvt min morfars hemmabyggda tramporgel och den flyttat in i min lägenhet. De sista åren har jag tackat nej till två pianon som skänktes bort. Nu när de tredje pianot dök upp på jobbet kunde jag inte hålla mig. Nu eller aldrig tänkte jag. Så jag sa att jag ville ha de. De kändes tungt att göra mig av med morfars tramporgel. Men tack vare en av mina fina kusiner stannar den ändå kvar i släkten och de känns skönt.

I dag har vi fraktat pianot från jobbet och hem till mig. Fy fan va tungt ett piano är! Jag har förmodligen pajat ryggen på kuppen. Men tack vare två hjälpsamma svågrar och de gamla utrycket "Vi lyfter på tre"  står de nu i mitt eget hem. Ett riktigt gammalt Yamaha piano! Jag vill även tacka Olof i Syster Ingrid som hjälpte till på ett hörn......

Jag kan tänka mig att mina familjemedlemmar och grannar kommer att kunna lystna till föjanade melodier inom de närmsta (vissa av dem kan jag redan och andra har jag som mål att lära mig).

The Boomtown Rats "I dont like Mondays"
Culture Club "Victims"
The Mission "Kingdom Come"
Madonna "Promised to try"
The Sisters of Mercy "1959"
Morrissey "Trouble loves me"
Depeche Modes "Sometimes"
Howard Jones "No one is to blame"
Pet Shop Boys "Your funny Uncle"
R.E.M "Nightswimming"
The Smiths "Asleep"

1 kommentar:

  1. Grattis Peter Lee Lewis! Hoppas det ser ut så här hemma i det Sjöholmska hemmet nu. Kolla efter 01:20:

    http://www.youtube.com/watch?v=MDo6EkJtKqs&feature=related

    SvaraRadera