tisdag 8 februari 2011

Tre dagar kvar till Page!!!

På fredag spelar synthduon PageKlubb Populär.
Jag ställde tre snabba frågor till Klubbägaren Anders.

1. Ett av Sveriges bästa synthband besöker din klubb; Klubb Populär på fredag. Hur laddar man bäst inför en Klubbspelning med Page?

Jag tror man laddar bäst med gamla Page-låtar och kall öl.
Eller förlåt, vet du, om det är tidig morgon och tiden går kan man ställa sig på ett berg där det svänger som en vind, inte lyssna på mamma, kanske skrika åt en ful hund och sjunga dansande man som skjuten ur en kanon. Enkelt, eller hur?


2. Ditt egna band Baby, Don´t Hurt Yourself var med på en samlingskiva med bara Page låtar förra året, med anledning av deras 30 års jubileum, där ni tolkade låten "Bilmusik". Vilken är din personliga favorit låt med Page?

Jag har ju väldigt många favoriter men om jag ska göra någon slags "topp-5-lista" tror jag den ser ut som följer:

1. Nr:12
2. Ingenting kvar
3. Som det var
4. Tåg till Eden
5. Bilmusik

Herregud vad svårt, det finns ju så många bra.
Så jag måste säga några till:

6. Fredag för dig
7. Aldrig mer
8. Stjärna
9. Flera hundra mil
10. Hus av glas


3. Du är även DJ på klubben. Har du någon låt, ett så kallat ess i bakfickan som alltid funkar på dansgolvet?

Nja, jo kanske. Yazz And The Plastic Population med "The only way is up" funkar ju alltid. Ett tidigare ess är ju Le Sport´s "tell no one about tonight" och den skulle säkert fortfarande funka. En annan favorit är Cure med antingen "Inbetween days" eller "Just like heaven". Skulle det helt krisa är det bara att ta valfri Pet Shop Boys låt så är golvet igång. Psb är den bästa medicinen, alltid!

Bonus: Hur många låttitlar hittar du med Page i fråga nr 1?

Tack Anders!
Vi ses på fredag.......

Page rattar synthar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar