lördag 12 februari 2011

Klubb Populär är Kärlek!

Det är svårt att med ord återberätta hur fantastisk gårdagens klubbkväll var. Man kan bara konstatera att Klubb Populär är kärlek. 100 % kärlek! Och då pratar jag inte bara om klubben, klubbägaren och musiken. Utan framförallt om alla de underbara människor som besöker klubben och bidrar med den fantastiska stämningen.

För visst är det kärlek.................

.....när jag tre dagar före klubbkvällen får ett mail ifrån Niclas som erbjuder sig att vara chaufför åt mig. Han har dessutom ett inslaget paket till mig när jag sätter mig i bilen innehållande: 2 mellanöl, 1 liten Chipspåse, 1 partytuta och en spypåse (!).

........när Fredrik Schlatta, en av grabbarna bakom synthklubben, tar emot  en CD med min nya låt "Synthklubben" med ett stort leende och säger:- Åh, jag ska göra en låt som heter Poppappan!

....... när den alltid lika glada killen Kent springer runt med den fantastiska fotoboken Photographic picures mellan borden på klubben för att få autografer av alla artister som var på plats. Jag fick bl a äran att signera mitt egna uppslag i boken!

..... när Karin, sångerskan i syntduon Alison, kramar om mig och berättar glatt att hon håller på att inreda sin studio för sitt kommande soloprojekt.
Eller när jag några timmar senare tillsammans med samma Karin sjunger (läs skriker) "Show me how you do that trick, The one that makes me scream she said, The one that makes me laugh she said, And threw her arms around my neck" så de ekar över hela dansgolvet.

...... när Lars, medlem i italodisco bandet Disco Digitale, stolt berättar att han kollat vad Eddie Bengtsson har för serienummer på sin Moog the Rogue på scenen. Och i nästa andetag frågar mig om jag vet vad jag har för serienummer på min.

........ när Jonas, medlem i kultsynthbandet Effiency, har med sig en specialbränd  CD-skiva med en cover på Depche Modes klassiker "Boys say go". Bara för att höja nivån ytterligare ett snäpp på dansgolvet.

.......när Johan, en av människorna bakom websidan synth.nu, har köpt en tårta som han bjuder kvällens band på backstage.

......... när Sebastian, mannen bakom skivbolaget Wonderland Records, sitter och tar en öl med mig och delar med sig av sköna historier från sitt liv.

........när en tjej jag inte känner plötslig kommer fram och börjar prata med mig, eftersom hon kände igen mig från ett indieband som jag spelade i under en kort period för 10 år sen.

......... när Eddie Bengtsson, sångaren i Page, kramar om mig och säger:- Det är alltid lika kul att få nya låtar av dig. När jag lämnar över mitt senaste allster.

......... när Klubbägaren Anders premiär spelar min nya låt "Synhtklubben" på dansgolvet.

.......när Jimmy och Mattias, medlemmarna i de genialiska synthbandet Mars TV , glatt ställer upp på ett fotografi tillsammans med mig.
Jag och Mars TV.

Och när plötsligt Mattias, före detta delägare i Klubb Populär, står och vänder skivor i DJ båset är allting precis som förr!

En helt fantastisk kväll!
Och då har jag ännu inte kommit till de bästa av allt. Kvällens huvudakt. Synthbandet Page!
Jag såg dem förra året på Storan. Men att få se dem på den lilla scenen på Henriksbergs takterrass var något extra. Jag kom så nära bandet att jag kunde se varenda ton Marina Schiptjenko tog på sin synth. De kom nästan glädjetårar av lycka när de körde sina gamla klassiker "En dag på Zoo" "Nr: 12" och "Förlåt". "Dansande Man" bjöd naturligtvis på fantastisk allsång och de avslutade helt briljant med låten"Sover". De är så fascinerande att se dem på scenen. Jag kan inte låta bli att tänka på att Marina för bara ett par år sen var med i melodifestivalen flera gånger med sitt gamla band B.W.O. Att nu se henne på en liten klubbscen i Göteborg är helt fantastiskt. Fortfarande lika kool och kaxig på scenen.

Jag pratade lite snabbt med dem efteråt. Jag tyckte Marina nämnde nåt om att hon skulle titta på melodifestivalen imorgon.......



5 kommentarer:

  1. Vilken makalös afton Peter! Jag är glad för din skull (...och jag menar det) Nästa gång måste jag hänga på. Kram!

    SvaraRadera
  2. Adolphson & Falk på lördag Boman!
    Häng med!!!

    SvaraRadera
  3. Gulle Dej, Peter & TACK SJÄLV! Och tack för att du så förstående drog dej tillbaka, när du märkte att jag behövde byta om ostört inför mina "klädhyss"...I tisdags stod jag på scen i min hemstad Kungsbacka för första gången på 27år, för att hylla LENA NYMAN m "En Fyrkanalig Stereo" (ur Hasse & Tage:s "Glaset i Örat"). Hade tom planer på att erbjuda Anders den som ett litet förspel inför PAGE. Ha, ha! Iallafall, den slutar med orden "Massor av KÄRLEK!" och DET vill jag skänka dej. Jag är så GLAD att vi lärt känna varandra. Vi ses på Lördag! Då jag ska fylla PP-boken, med fler Autografer...

    SvaraRadera
  4. Jag vill bara påpeka att jag faktiskt själv svängt i hop den där tårtan... ;)

    Kul att ses för övrigt!

    SvaraRadera
  5. Johan:
    Hade du bakat tårtan själv alltså! Jag som avstod en bit..... nu ångrade jag mig!

    SvaraRadera