lördag 19 februari 2011

Myspace for sale!

Min Myspace-sida lever sitt eget liv. Häromdagen stod de att jag hade noll lyssningar på samtliga låtar utom två som hade flera hundra lyssningar. I dag står de helt andra siffror..... Att Myspace har haft problem att fungera riktigt är väl ingen nyhet!



Nu har tydligen ägarna News Corp tröttnat och vill sälja Myspace. Så vill du köpa de är de bara att lägga ett bud..... Nej riktigt så funkar de väl inte. Däremot så får vi så kallade lite mindre artister tänka om. Vi som har använt våran Myspace-sida som hemsida. Ett ägarbyte skulle ju faktiskt kunna lyfta hela Myspace. Men de skulle lika gärna kunna ta bort hela musikfunktionen på en dag. De beror lite på vad de nya ägarna har för plan med sidan. I dag har jag dessutom min egna hemsida www.petersjoholm.se som en direktlänk till Myspace.

Får jag önska så tycker jag att Myspace skall satsa enbart på musiksidorna. Allt annat som kompis och dating sidor tycker jag att man kan ta bort helt. De finns andra sidor på nätet som fixar de där mycket bättre. Däremot så ska man kunna fortsätta att länka vidare allt man gör: Nyheter, musik, konserter och evenemang till andra websidor. Som t ex Twitter och Facebook. Många sidor funkar redan så idag (som t ex min blogg).

Myspace har tagit mycket idéer från andra sidor de sista åren t ex Facebook. Istället för att fokusera på de som varit bra håller nu Myspace i så många trådar att ingenting längre fungerar. Sidan är dessutom väldigt långsam och trög att arbeta med. Vi får hoppas att de blir något bra av Myspace.



Så länge laddar jag för Adolphson & Falk på Musikenshus ikväll. Har du förresten sett deras Myspace-sida? Den kanske borde uppdateras lite?

3 kommentarer:

  1. Såg dig på inloggningssidan på MySpace, under avdelningen "tips om artist inom pop"... :)

    I övrigt håller jag med om vad du säger... MySpace härmar Facebook för mycket och har bara blivit sämre därför... Det bästa hade varit om MySpace hade varit helt upp till användarna att bestämma vad man villa ha/använda på sin profil, så man kunde sortera bort att "dökött" som bara tar en massa tid att ladda upp...

    SvaraRadera
  2. Musikspelaren är ju helt kass nuförtiden - segare än kôrv! Ge mig tebax gamla Myspace!

    "Det var bättre förr - ju förr dess bättre!"
    (Cleas Eriksson)

    SvaraRadera
  3. Kollar nästan aldrig på myspace längre.
    Allt nytt är inte bättre helt klart.
    Stefan i Oxelösund

    SvaraRadera